Answear.com zwiększa sprzedaż online o 21 proc. w II kw. 2024 r. | StrefaInwestorow.pl
Obrazek użytkownika Wiadomości
05 lip 2024, 09:14

Answear.com zwiększa sprzedaż online o 21 proc. w II kw. 2024 r.

Answear.com, wiodący e-commerce oferujący modę, produkty home&lifestyle i outdoor w regionie CEE podsumowuje wyniki sprzedażowe w II kw. br. Sprzedaż online, według wstępnych danych, wyniosła 344 mln zł, co oznacza wzrost o 21 proc. rdr. Spółka wraca na dawną trajektorię wzrostu, a odnotowana dynamika sprzedaży napawa optymizmem i wskazuje na stopniową odbudowę siły konsumenta.

- Po wymagającym pierwszym kwartale tego roku, powoli wracamy na dawną trajektorię wzrostu, do której przyzwyczailiśmy naszych akcjonariuszy. Według wstępnych danych w minionym kwartale wypracowaliśmy mocne dane sprzedażowe osiągając dynamikę wzrostu rzędu 21 proc. Wynik ten tym bardziej uważamy za dobry, biorąc pod uwagę wysoką bazę z zeszłego roku. Zauważamy też, że polski konsument jest coraz mocniejszy – komentuje Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com.

Polska stopniowo wychodzi ze spowolnienia gospodarczego, spowodowanego pandemią, konfliktem zbrojnym w Ukrainie i inflacją. Wzrost gospodarczy zaczyna się objawiać w wyższych zarobkach Polaków. Wzrost wynagrodzeń w 2024 r. wynosi średnio 12,3 proc., jednocześnie rosnąc szybciej niż inflacja o 10 p.p., co bezpośrednio przekłada się na wzrost siły nabywczej konsumentów.

Dodatkowym czynnikiem wzmacniającym sprzedaż były rekordowe temperatury w kwietniu. W odpowiedzi na przyspieszone wejście w sezon letni, naturalnie wzrosło zainteresowanie konsumentów kolekcją wiosna-lato. W efekcie spółka zamknęła II kw. pod znakiem bardzo dobrej odsprzedaży tej kolekcji, której jakość, odpowiednia selekcja marek oraz poziom zatowarowania pozwoliły na realizację znaczących wzrostów.

- Nasze wyniki byłyby o 9 p.p. wyższe, gdyby nie aprecjacja polskiego złotego do euro i innych walut CEE. W walutach stałych, sprzedaż online drugiego kwartału zamknęlibyśmy z wynikiem o 30 proc. wyższym niż w zeszłym roku. Jako eksporter, blisko 80 proc. zamówień realizujemy rozliczając się w zagranicznych walutach. W konsekwencji wartość przychodów jest uzależniona od kursu polskiej waluty – dodaje Jacek Dziaduś, Wiceprezes Zarządu ds. Finansowych Answear.com.

Spółka zaznaczyła w raporcie bieżącym, że dobre wyniki sprzedażowe w II kw. br. zostaną obciążone zwiększonymi nakładami na marketing związanymi z rozwojem nowej marki PRM i repozycjonowaniem Answear do segmentu premium. W tym czasie uruchomiono również concept store PRM i Answear.com w Fabryce Norblina w Warszawie. Lokale są pierwszymi tego typu salonami sprzedaży, co przekłada się na zainteresowanie wśród obecnych, jak i nowych klientów. Otwarcie pozytywnie powinno wpłynąć na świadomość i rozpoznawalność marek i skutecznie wspierać sprzedaż w przyszłych okresach.

- Jesteśmy zadowoleni z pozytywnego odbioru i pierwszych tygodni funkcjonowania naszych concept store’ów. Jednocześnie, zauważamy, że pomaga nam to w nawiązywaniu współpracy z wyselekcjonowanymi markami z segmentu premium, które doceniają tego typu przestrzeń. W efekcie liczymy na dalszą premiumizację naszej oferty oraz sukcesywne zwiększanie średniej wartości zamówienia, co powinno wpływać na poprawę wyników w przyszłych kwartałach.– mówi Krzysztof Bajołek, Prezes Zarządu Answear.com.

Answear.com pozytywnie ocenia trafność i efekty poczynionych inwestycji, które przyniosą wymierne korzyści w przyszłych kwartałach. W całym pierwszym półroczu 2024 r. spółka konsekwentnie realizowała założenia strategiczne, intensywnie inwestując w działania wspierające sprzedaż, w tym kampanię marketingową Answear.com oraz rebranding marki PRM. Oferta jest stale poszerzana o nowe marki z segmentu premium, co powinno zwiększyć dynamikę wzrostu przychodów i średnią wartość zamówienia w najbliższych kwartałach.

O spółce:

Answear.com to pierwszy polski internetowy sklep multibrandowy oferujący szeroki wybór ubrań, butów i dodatków ponad 800 światowych marek. W ofercie można znaleźć wyselekcjonowane kolekcje damskie, męskie i dziecięce m.in. marek premium, sportowych czy denimowych. Aktualnie Answear.com działa na 12 rynkach, a w planach ma start w kolejnych. Od początku swojej działalności w 2011 r. zdobył ponad 50 nagród i wyróżnień, zyskał także uznanie tysięcy klientów, którym dostarcza nieustannych modowych inspiracji, współpracując z trendsetterami i ekspertami z branży mody. Spółka opiera się na własnym centrum logistycznym i własnych rozwiązaniach IT, które pozwalają na osiągnięcie wysokiej sprawności operacyjnej, minimalizację kosztów i prowadzenie atrakcyjnej polityki cenowej dla klientów. Wszystkie produkty wchodzące w skład zamówienia są wysyłane w jednej paczce – w trosce o środowisko i dla wygody klientów. W swej działalności Answear.com stawia na szybką dostawę (nawet tego samego dnia w wybranych miastach Polski) i jakość obsługi. Swoim stałym klientom dedykuje program lojalnościowy Answear Club, który pozwala na robienie zakupów w jeszcze atrakcyjniejszych cenach.

Źródło: Spółka, #ANR

Zobacz także: Answear.com SA - notowania, wyniki finansowe, dywidendy, wskaźniki, akcjonariat

Śledź Strefę Inwestorów w Google News

Ostatnie wiadomości

Pełna treść dostępna jest tylko dla płatnych abonentów StrefaInwestorow.pl.

Zamów abonament Zaloguj się

Rejestracja w serwisie Strefa Inwestorów

Rejestracja w serwisie Strefa Inwestorów odbywa się w ramach naborów. Ostatni nabór odbył się w styczniu 2024 r. W tej chwili dołączenie do społeczności inwestorów nie jest możliwe.
Jeżeli zależy Ci na dostępie do praktycznej wiedzy o inwestowaniu, zapisz się na listę adresową czytelników darmowego e-booka "Jak analizować wykresy giełdowe". Zostawiając swój adres e-mail umożliwisz mi poinformowanie Cię o możliwości rejestracji, kiedy odbędzie się kolejny nabór do serwisu.

Jak analizować wykresy giełdowe

W razie pytań lub wątpliwości możesz pisać na adres: Pawel@StrefaInwestorow.pl (link sends e-mail).

Oto, co zyskujesz dołączając teraz do Strefy Inwestorów:
  • Blog inwestorski - najlepsza wiedza i doświadczenia z moich 19 lat nieprzerwanego inwestowania na GPW (analiza rynku i przede wszystkim akcji spółek notowanych na GPW), a w tym:
    • Komentarze giełdowe - omówienie sesji giełdowej - indeksy i wybrane spółki
    • Podsumowanie tygodnia - komentarz weekendowy - zobacz przykładowy wpis
  • Edukacyjny portfel inwestycyjny Strefy Inwestorów – praktyczne przykłady inwestowania w akcje, głównie z GPW w oparciu o analizę wykresów.
  • Edukacyjny portfel "Petard" – praktyczne przykłady inwestowania w akcje spółek z GPW w oparciu o analizę fundamentalną.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Ewy Walkowiak "W poszukiwaniu sygnałów" - techniki DiNapoli'ego na GPW.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Tomasza Krynickiego "Impuls i korekta" - w poszukiwaniu okazji inwestycyjnych.
  • Wpisy w blogu inwestorskim Rafała Irzyńskiego "Fundamenty i Spekulacja" - w poszukiwaniu okazji inwestycyjnych.
  • Podcast "21% Rocznie EXTRA | Jak inwestować" - cotygodniowe omówienie sytuacji wybranych spółek z polskiej giełdy w przystępnej formie audio.
  • Pakiet Środy z Siłą Relatywną (SzSR), a w nim:
  • Artykuły edukacyjne - praktyczna wiedza w przystępnej formie, gotowa do zastosowania.
  • Dostęp do bieżących dyskusji w gronie innych inwestorów giełdowych.
Bonusy:
  • BONUS SPECJALNY ①: Miesięczny abonament w Sindicator.net - całkowicie bezpłatny dostęp do skanera rynku giełdowego na 1 miesiąc (dostępny od 30 czerwca 2024 r.).
  • BONUS SPECJALNY ②: WIDEO: Inwestowanie w wartość i inwestowanie we wzrost